مشابهت‌هاي دو ساده لوح!

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه جويان و آدرس mohammad-taha.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.






آمار مطالب

کل مطالب : 450
کل نظرات : 48

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 13
باردید دیروز : 6
بازدید هفته : 13
بازدید ماه : 89
بازدید سال : 1599
بازدید کلی : 206709
مشابهت‌هاي دو ساده لوح!

مشابهت‌هاي دو ساده لوح!

«از آنجا كه ساده لوح هستيد و سريعاً تحريك مي شويد در هيچ كار سياسي دخالت نكنيد، شايد خدا از سر تقصيرات شما بگذرد.»!

براي مخاطبي كه براي اولين بار اين عبارت را شنيده و گوينده و مخاطب آن را نمي شناسد، شنيدن اين عبارت در شرايط سياسي امروز تداعي كننده نام «مهدي كروبي» است! ساده لوحي كه متأسفانه در حوادث سال هاي اخير، بازيچه عناصر نفوذي بيگانه شده و با اعتماد بيجا افسار امورش را به دست آنان داده است، اما بررسي در ذيل عبارت فوق نشان مي دهد كه اين تعبير را حضرت امام(ره) خطاب به آقاي منتظري ايراد كرده است، بعد از آنكه اقدامات ساده لوحانه او كار را بدانجا كشاند كه امام(ره) در آخرين روزهاي عمر گرانقدر خود طي نامه مشهور(6/1/68)، وي را از قائم مقامي رهبري عزل كرد.

مروري بر عملكرد و رفتار سياسي و عاقبت كار اين دو، مشابهت هاي فراواني را در اذهان تداعي مي كند، به نحوي كه فرزند كروبي نيز با افتخار از اين تشابهات سخن گفته است! محمدحسين كروبي در يادداشتي كه در فضاي مجازي منتشر ساخته، مي نويسد: «اگر چه در حصر بودن پدر و محروميت از زندگي و همراهي با ايشان براي من ناراحت كننده و دلگيركننده است، اما مسرور و خوشحالم از اينكه اكنون با تجربه چنين حصري، نام پدرم در كنار نام نيك روحانيون بزرگوار، همچون آيت الله العظمي منتظري قرار مي گيرد.»

اين اظهار خوشحالي به خوبي حكايت از تفكرات منحرف و ضدانقلاب فرزند كروبي دارد و نشان مي دهد كه چطور القائات دشمنان انقلاب اسلامي موجب شده تا وي با ادبيات ضدانقلاب سخن بگويد و بي آبرويي از بابت مقابله با نظام اسلامي و زنداني شدن و حبس را افتخاري براي پدرش برشمارد و از همجواري نام كروبي و منتظري مباهات كند!

حال كه چنين است، جهت تكميل خوشحالي و سرور اين آقازاده و همه علاقه مندان به آقاي كروبي مي توان مروري بر همان نامه مشهور حضرت امام كرد تا ابعاد بيشتري از شباهت هاي منتظري و كروبي آشكار شود. مشابهت هاي فراواني كه مي توان آنها را در ذيل تعبير «ساده لوحي» اين دو قرار داد!

حضرت امام(ره) پس از توصيه مذكور مبني بر پرهيز از دخالت منتظري در سياست، خطاب به وي مي نويسند: «نامه ها و سخنراني هاي منافقين كه به وسيله شما از رسانه هاي گروهي به مردم مي رسيد، ضربات سنگيني بر اسلام و انقلاب زد و موجب خيانتي بزرگ به سربازان گمنام امام زمان(روحي له الفداء) و خون هاي پاك شهداي اسلام و انقلاب گرديد. براي اينكه در قعر جهنم نسوزيد، خود اعتراف به اشتباه و گناه كنيد، شايد خدا كمك تان كند.»

در اين زمينه نيز شباهت هاي بسياري بين رفتار كروبي و منتظري وجود دارد فقط كافي است مروري بر اظهارات و اقدامات چند سال اخير كروبي داشته باشيم تا مشخص شود كه اظهارات كروبي تا چه اندازه واگويه ادعاهاي ضدانقلاب و دشمنان انقلاب اسلامي بوده است.

توصيه ديگر امام به منتظري آن بود كه «سعي كنيد افراد بيت خود را عوض كنيد تا سهم مبارك امام بر حلقوم منافقين نريزد.» توصيه اي كه متأسفانه بايد به كروبي نيز بشود، چرا كه يكي از دلايل انحراف وي را بايد در همين اطرافيان آلوده كروبي دانست. وقتي فردي سابقه دار با پرونده محكوميتي همچون كرباسچي مسئوليت ستاد انتخاباتي كروبي را برعهده بگيرد (وي در نهايت آشكارا اعلام كرد كه به موسوي رأي مي دهد!) يا منحرفان فكري چون عبدالكريم سروش و عطاءالله مهاجراني در صف حاميان وي برآيند و يا عنصرضدانقلابي چون مجتبي واحدي خود را سخنگوي كروبي معرفي كند، ديگر چه انتظار از شيخ ساده لوح است كه در مسير فتنه گام بر ندارد!

علاوه بر موارد مذكور موارد ديگري را نيز بر فهرست اين مشابهت ها مي توان افزود: احساسي بودن و اظهار نظر و اتخاذ تصميمات عجولانه، نفوذ ضدانقلاب در حلقه اطرافيان، اعتماد داشتن به بيگانگان و ضدانقلاب بيش از اعتماد به نظام و نيروهاي حزب اللهي، تبديل شدن به تريبون ضدانقلاب و تكرار سخنانش عليه نظام اسلامي، حركت در مسير تجديدنظرطلبي و جدايي از خط انقلاب و امام(ره)، ايستادگي در برابر رهبري نظام اسلامي، ايجاد تفرقه و دودستگي در جامعه، قدرت طلبي و حب رياست و ...

البته اميدواريم كروبي حداقل در عاقبت كار شبيه به منتظري نشود و به فرموده حضرت امام «براي اينكه در قعر جهنم نسوزيد خود اعتراف به اشتباه و گناه كنيد، شايد خدا كمك تان كند» فرصتي كه هيچگاه منتظري قدر آن را ندانست و بر عناد و انحراف وي افزوده شد و سرانجام در جبهه مخالفت و معاندت با انقلاب اسلامي چشم از جهان فروبست.


تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تعداد بازدید از این مطلب: 199
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود